Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı, sağlık işletmelerinin idari ve yönetsel süreçlerinde ihtiyaç duyulan nitelikli işgücünü yetiştiren mesleki bir önlisans programıdır. Sağlık Kurumları İşletmeciliği programın amacı; hem işletmecilik bilgisine, hem de hastane yönetimi bilgisine sahip nitelikli ara elemanları sağlık sektörüne kazandırmaktır. Ülkemizde hızla büyüyen sağlık sektörü; iletişimi güçlü, organizasyon ve koordinasyon yeteneğine sahip, yabancı dil bilen, sağlık sektörüne özgü bilgi ve beceriye, tıbbi dokümantasyon, tıbbi terminoloji ve otomasyon sistemleri gibi ihtiyaç duyulan mesleki bilgilere sahip insan kaynağına ihtiyaç duymaktadır. Aynı zamanda sağlık kurumlarının özelleştirilmesi veya resmi kuruluşlarının çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi gereğinin giderek daha fazla hissedilmesi ile bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinim de giderek artmaktadır. Bu kapsamda Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı, ihtiyaç duyulan insan kaynağını gerek teorik gerekse pratik alandaki eğitim uygulamaları ile hazırlamaktadır. |
![]() |
Süleyman Demirel Üniversitesi Senirkent Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılan Yönetim ve Organizasyon Bölümü Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı olarak 2012-2013 eğitim-öğretim yılı itibariyle normal öğretim açılmış olup; Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen 40 öğrenci kontenjanı ile ilk öğrencilerini kabul ederek eğitim-öğretime başlamıştır.
18 Mayıs 2018 tarih ve 30425 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Yükseköğretim Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair 7141 Numaralı Kanun” gereğince Süleyman Demirel Üniversitesi bünyesinde yer alan 4 Fakülte, 2 yüksekokulla birlikte okulumuzun da içinde olduğu 17 meslek yüksekokulu Süleyman Demirel Üniversitesi’nden ayrılarak yeni kurulan Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’ne bağlanmıştır. Böylelikle programımız, 2018-2019 eğitim öğretim döneminden itibaren Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’nin bünyesinde yer almaktadır. 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı itibariyle Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen 80 öğrenci kontenjanı ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Mezunlara Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı ön lisans diploması verilir.
Sağlık hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri takip eden, multi disiplinler bir yaklaşımla sorunlara çözüm üretebilen ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş bireyler yetiştirmek,
Teknolojideki değişimlere ve sağlık sektöründeki beklentilere uygun, önlisans düzeyinde nitelikli sağlık kurumları işletmeciliği eğitimi sunmak ve etik değerlere bağlı, kaliteli sağlık hizmeti sunumunu destekleyen, sosyal yönden güçlü, sorgulayıcı profesyoneller yetiştirmek,
Paydaşlarla etkin işbirliği içerisinde, topluma hizmet eden ve ülkenin bilgi birikimine katkı sunabilen, lisans programlarına geçiş yapabilecek öğrenciler yetiştirmek, bu doğrultuda projeler ve uygulamalı eğitim modeli ile sağlık kurumları işletmeciliği alanına katkı sağlamaktır.
VİZYONSağlık sektöründe yenilikçi, sürdürülebilir ve insan odaklı yönetim yaklaşımlarını benimseyen, sağlık hizmetlerinin diğer organizasyonlardan farklılıklarını özümsemiş, Türk sağlık sisteminin yönetsel gelişimine katkı sunabilecek sağlık çalışanları yetiştirmek,
Sağlık kurumları işletmeciliği eğitiminde tercih edilen bir eğitim programı olmak, uygulamalı eğitim modeli ile sağlık sektörüne nitelikli, entellektüel bakış açısı ve girişimcilik ruhuna sahip, çevreye duyarlı ve deneyim sahibi profesyoneller kazandırmaktır.
MEDEK Türkiye'nin stratejik kalkınma planları doğrultusunda nitelikli işgücünün geliştirilmesine katkı sağlamak ve Meslek Yüksekokulları mezunlarının niteliklerini artırmak amacıyla kurulmuştur. Bu hedefle, Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK), Yüksek Öğretim Kurulu'nun teşviki ve desteğiyle 2021 yılında kurulmuştur. MEDEK, Yüksek Öğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından 2023 yılında 83 Meslek Yüksekokulu programında akreditasyon yetkisi almıştır. Bu yetki, Meslek Yüksekokulu programlarının belirlenmiş standartlara, kalite kriterlerine ve performans ölçütlerine uygunluğunun değerlendirilmesini sağlar. Bu çerçevede geleceğin nitelikli işgücünün şekillenmesine katkı sunmaktadır. Akreditasyon alanında yetkilendirilmiş derneğimiz, deneyimli bir ekiple yönetilen titiz süreçlerle MYO programlarının kalite standartlarını geliştirmesine, eğitim-öğretim süreçlerini iyileştirmesine ve öğrenim kazanımlarını daha tutarlı hale gelmesine katkı sağlamaktadır. Akredite olan programlar, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ve Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ) ile uyumlu hale getirilerek uluslararası tanınırlık sağlanmakta ve işletmeler daha nitelikli işgücüne ulaşabilmektedir. Bununla birlikte, akredite olan programların diplomalarında TYÇ logosunun kullanılması mümkün hale gelmekte ve diplomalar uluslararası olarak tanınır olmaktadır. MYO öğrencileri de daha kolay iş bulma imkanına sahip olmaktadır.
MisyonuMEDEK'in misyonu; Önlisans programlarının kalitesini artırmaya yönelik bilgilendirme, dış değerlendirme ve akreditasyon hizmetleri sağlamaktır. Böylece eğitim-öğretim standartlarının yükseltilmesine destek olmaktır.
VizyonuMEDEK'in vizyonu; Önlisans programlarının eğitim, araştırma faaliyetleri ve idari süreçlerini ulusal ve uluslararası standartlara göre uygun şekilde tanımlayarak, insan gücü kalitesini belirlemek ve sonuçlarını ilgili kurumlarla paylaşarak kalite tescili veren bir kuruluş olmak.
Başvuru2025 Yılı Ocak ayı içerisinde Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Senirkent Meslek Yüksekokulu Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı ile birlikte 10 farklı önlisans programı için www.medek.org.tr adresinden MEDEK’in akreditasyon süreçlerine dâhil olmak üzere online başvuru yapılmıştır.
Başvuru Sonucu BildirilmesiSenirkent Meslek Yüksekokulu Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı 2025 yılı MEDEK değerlendirme başvurusunun olumlu kabul edildiği Şubat 2025 tarihinde tarafımıza bildirilmiştir. 20.03.2025 tarihinde Ön Lisans Programı Akreditasyon Sözleşmesi taraflarca imzalanmıştır.
Yönetim ve Organizasyon Bölümü
Danışmanlık Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan YÜKSEL Çarşamba 08:30-09:30Öğr. Gör. Dr. Mustafa DEMİRALAY Pazartesi 11:10-12:10
Öğr. Gör. Dr. Emin KAYA Çarşamba 14:45-15:45
Öğr. Gör. Bayram BAYRAKCI Çarşamba 09:00-11:00
Öğr. Gör. Tamer TOKGÖZ Çarşamba 09:00-11:00
Öğr. Gör. F. Çiğdem ZENCİRCİ Perşembe 14:30-17:15
BAŞKAN Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan YÜKSEL
ÜYE Öğr. Gör. Dr. Emin KAYA
ÜYE Öğr. Gör. Bayram BAYRAKCI
ÜYE Öğr. Gör. Fadime Çiğdem ZENCİRCİ
YATAY GEÇİŞ VE İNTİBAK KOMİSYONU
BAŞKAN Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan YÜKSEL
ÜYE Öğr. Gör. Dr. Emin KAYA
ÜYE Öğr. Gör. Bayram BAYRAKCI
ÜYE Öğr. Gör. Fadime Çiğdem ZENCİRCİ
STAJ KOMİSYONU
BAŞKAN Öğr. Gör. Dr. Emin KAYA
ÜYE Dr. Öğretim Üyesi Oğuzhan YÜKSEL
ÜYE Öğr. Gör. Dr. Mustafa DEMİRALAY
ÜYE Öğr. Gör. Fadime Çiğdem ZENCİRCİ
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOMİSYONU
Dr. Öğretim Üyesi Oğuzhan YÜKSEL
Öğr. Gör. Dr. Mustafa DEMİRALAY
Öğr. Gör. Dr. Emin KAYA
S/N |
Adı Soyadı |
Görev Yeri |
Görevi |
1 |
Doç. Dr. İnan GÜMÜŞ |
Senirkent MYO |
Müdür |
2 |
Dr. A. Enis ÖZDEMİR |
Senirkent Devlet Hastanesi |
Başhekim |
3 |
Ecz. Ömer TOLA |
Tola Eczanesi |
Eczacı |
4 |
Dt. Melik KILIÇ |
Muayenehane |
Diş Hekimi |
5 |
|
Özel Medikaya Hastanesi |
|
İstatistik raporları için tıklayınız
Ulusal ve Uluslararası Öğrenci Hareketliliği
Üniversitemiz ve programımız ulusal ve uluslararası öğrenci hareketliliğini desteklemektedir. Detaylı bilgi almak için Erasmus, Mevlana, Farabi linklerinden Bölüm Koordinatörlerinden detaylı bilgi alabilirsiniz.
Linkler
Öğrenci Bilgi Sistemi için tıklayınız
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı için tıklayınız
Öğrenci E-posta Giriş Sayfası için tıklayınız
Öğrenci Formları için tıklayınız
3+1 İşletmede Mesleki Eğitim için tıklayınız
Ders İçerikleri için tıklayınız
-Akademik Personel
-İdari Personel
-Öğrenciler
Dış Paydaşlar
-Mezunlar
-İşverenler/İşletmeler/Meslek Örgütleri
-İME yapılan kurum-kuruluşlar
Mail: oguzhanyuksel@isparta.edu.tr
Tel: 02465112744/ Dahili 7428
Adres: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Senirkent Meslek Yüksekokulu 32600 Senirkent/Isparta
Instagram: isubu_senirkentmyo
PÇ1. Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
PÇ2. Alanında iş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
BeceriPÇ3. Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
PÇ4. Mesleği ile ilgili enformasyon sistemlerini tanır, bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
PÇ5. Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
YetkinlikPÇ6. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile Türkçe’yi iyi kullanarak anlaşılır biçimde ifade eder ve etkin biçimde sunar.
PÇ7. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ8. Değişime açık bir şekilde iş fırsatlarını değerlendirebilmede kariyer yönetme ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
PÇ9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. Bu değerlerin önemini bilir ve mesleği için vazgeçilmez bir değer unsuru olarak benimser.
PÇ10. Alanında güncel bilgileri takip edebilecek bir yabancı dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurar.
Alan ÇıktılarıPÇ11. Sağlık kurumları mevzuatını, terminolojisini ve dokümantasyon sürecini açıklar, toplumun genelini ilgilendiren hastalıklar ve halk sağlığı bilgisine sahiptir.
PÇ12. Sağlık kurumları yönetim ve organizasyonu ile ilgili halkla ilişkiler, insan kaynakları, muhasebe, finansman, pazarlama, davranış bilimleri kavramlarını açıklar ve uygular.
PÇ13. Sağlık hizmetleri ve sağlık sistemlerinde idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişi açıklar ve uygular.
PEA1: Sağlık kurumlarında işletmecilik ve hastane yönetimi alanlarında bilgi sahibi, nitelikli ara elemanları sağlık sektörüne kazandırmak,
PEA2: Sağlık sektöründeki değişim ve gelişmelere uyum sağlayabilen, organizasyon yeteneğine sahip, yenilikçi ve girişimci bir bakış açısıyla sağlık kurumlarında etkin görev alabilecek insan kaynağını yetiştirmek,
PEA3: Edindiği mesleki bilgi ve becerilerini iş ve eğitim hayatında verimli biçimde kullanabilecek bireyler yetiştirmek,
PEA4: Etik ilkelere bağlı çalışarak sağlık kurumlarında sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilmektir.
Sağlık işletmeciliği ve hastane yönetimi konularında temel bilgi ve beceriler kazandırmak.
Sağlık kuruluşlarında etkin görev alabilecek nitelikli ara elemanlar yetiştirmek.
İletişim, koordinasyon ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek.
Değişen sağlık sistemine uyum sağlayabilen bireyler yetiştirmek.
Yenilikçi ve girişimci düşünce yapısını kazandırmak.
Organizasyon ve liderlik yetkinliği yüksek ara elemanlar yetiştirmek.
Çağdaş işletmecilik anlayışını benimseyen bireyler yetiştirmek.
Mesleki bilgi ve becerileri uygulamalı olarak kazandırmak.
Mezunların iş ve eğitim hayatında etkin rol almasını sağlamak.
Etik ilkelere bağlı çalışma bilinci kazandırmak.
Sürdürülebilirlik anlayışını sağlık yönetimine entegre etmek.
Sosyal sorumluluk projelerine aktif katılım sağlayacak bireyler yetiştirmek.
PAPG1.1.1.Öğrencilerin İşletme Bilimine Giriş ve Hastane Yönetimi ve Organizasyon I-II derslerinden başarı oranı (%60 başarı oranı)
PAPG1.1.2.İşletmede Mesleki Eğitim dersinde gösterilen yeterlilik düzeyi (%90)
PAPG1.2.1.İstihdam (Mezun İstihdam Oranı, İşe Başlama Süresi) (%51)
PAPG1.2.2.Programın Kalitesi (Öğrenci Memnuniyeti, Mezun Memnuniyeti) (%60)
PAPG1.3.1.Öğrencilerin iletişim ve problem çözme becerilerine yönelik sınavlardaki başarı oranı (%60)
PAPG1.3.2.Bitirme Projesi dersi sınav başarı oranı (%70)
PAPG2.1.1.Sağlık Planlaması ve Politika dersinden sınav başarı oranı (%51)
PAPG2.1.2.Uygulamalı derslerde ödev puan başarı oranı (%75)
PAPG2.2.1.Girişimcilik ve İnovasyon ders başarı oranı (%70)
PAPG2.2.2.Öğrencilerin alana özgü yetkinlik kazanma oranı (%51)
PAPG2.3.1.Hastane Yönetimi ve Organizasyon dersinde liderlik konusundaki sorulara doğru yanıt veren öğrencilerin yüzdesi (%51).
PAPG3.1.1.Öğrencilerin İletişim ve Network Yönetimi ile Girişimcilikte Sunum Teknikleri ve İletişim Yönetimi konularındaki sertifikalı eğitimlere katılım yüzdesi (%50)
PAPG3.2.1.Anlaşmalı işletme sayısındaki yıllık artış sayısı (İME Protokol Sayısı-Hedeflenen değer 5)
PAPG3.2.2.İşletmede Mesleki Eğitim dersi kapsamında işletmelerin memnuniyet oranı (%60)
PAPG3.2.3.Akademik Başarı ve Öğrenci Performansı (Mezuniyet Oranı, Genel Ağırlıklı Not Ortalaması)
PAPG3.3.1.Mezun öğrencilerle düzenlenen mentor etkinlik sayısı (hedeflenen değer 2)
PAPG3.3.2.Yıllık mezun danışma kurulu toplantı sayısı (hedeflenen değer 1)
PAPG3.3.3.Kariyer takibi amacıyla iletişim kurulan mezun öğrenci sayısı (hedeflenen değer 20)
PAPG4.1.1.Etik konusunu içeren sınavlarda öğrencilerin doğru yanıt verme oranı (%51)
PAPG4.2.1.Öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitim dersine katılım oranı.
PAPG4.3.1.Programın Kalitesi (Öğrenci Memnuniyeti, Mezun Memnuniyeti)
PAPG4.3.2.Toplumsal Katkı Sorumluluk Etkinlik Sayısı (Hedeflenen değer 3)
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı Ders İçerikleri İçin Tıklayınız
Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı öğrencilerinin; 3. veya 4. yarı yıllarda alabilecekleri İşletmede Mesleki Eğitim ve Kurum Stajı derslerini sürdürebilecekleri kurumlar aşağıdadır:
- Kamu hastaneleri ve özel hastaneler,
- Tıp merkezleri, poliklinikler,
- İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı kurum ve kuruluşlar,
- Rehabilitasyon merkezleri,
- Sağlık alanında faaliyet gösteren sigorta şirketleri,
- Eczaneler,
- İlaç, tıbbi malzeme ve cihaz üreten veya ithal eden şirketler.
Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı mezunları kamu veya özel sektörde çeşitli sağlık kurum ve kuruluşlarında görev alabilmekle birlikte hastaneler başta olmak üzere rehabilitasyon merkezleri, sigorta şirketleri, ilaç, tıbbi malzeme ve cihaz üreten veya ithal eden şirketler, eczaneler ve sağlık turizmi şirketlerinin ilgili birimlerinde istihdam edilebilmektedir.
Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programını başarıyla tamamlayanların Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile aşağıda yer alan lisans bölümlerine geçiş yapabilirler.
- Sağlık Yönetimi
- Acil Yardım ve Afet Yönetimi
- İşletme
- Sosyal Hizmet
- Uluslararası İşletme Yönetimi