ISUBÜ SENİRKENT MESLEK YÜKSEKOKULU STAJ PROGRAMI

Sıra
No

Açıklama

Başlangıç

Bitiş

1

Staj Başvuru Tarihleri

20 MAYIS 2024

28 HAZİRAN 2024

2

Staj Başvurularının Değerlendirilmesi

20 MAYIS 2024

28 HAZİRAN 2024

3

Islak İmzalı Staj Başvuru Formunun Okula Teslimi (Kargoda meydana gelebilecek gecikmeler öğrencinin sorumluluğundadır)

20 MAYIS 2024

01 TEMMUZ 2024

4

Staj Uygulama Dönemi

08 TEMMUZ 2024

19 AĞUSTOS 2024

5

Staj Sonu Evraklarının Teslimi 

19 AĞUSTOS 2024

02 EYLÜL 2024

6

Staj Sonu Evraklarının Değerlendirilmesi

19 AĞUSTOS 2024

09 EYLÜL 2024

7

Staj Sonuçlarının İlan Edilmesi

09 EYLÜL 2024

10 EYLÜL 2024

8

Staj Evraklarında Düzeltme İstenen Öğrencilerin Yeni Evraklarını Teslim Etmesi

10 EYLÜL 2024

12 EYLÜL 2024

9

Staj Evraklarında Düzeltme İstenen Öğrencilerin Düzeltilmiş Yeni Staj Evraklarının Değerlendirilmesi

12 EYLÜL 2024

13 EYLÜL 2024

10

Kesin Staj Sonuçlarının İlan Edilmesi

13 EYLÜL 2024

16 EYLÜL 2024

*

Öğrencinin Staj Yapacağı İşyerinden belge talep edilmesi durumunda okul tarafından öğrenciye ulaştırılacak belgeler için istekte bulunulması

01 TEMMUZ 2024

05 TEMMUZ 2024

 

STAJ TAKVİMLERİ

Cumartesi Çalışmıyor

Cumartesi Çalışıyor

Staj Başlangıç Tarihi

Staj Bitiş Tarihi

Staj Başlangıç Tarihi

Staj Bitiş Tarihi

08 TEMMUZ 2024

19 AĞUSTOS 2024

08 TEMMUZ 2024

12 AĞUSTOS 2024

 

 

STAJ AKIŞ İŞLEMLERİ

Öğrencinin stajını staj programında belirtilen tarih aralıklarında yapması gerekmektedir. Öğrenci, staj yapabileceği firma/kurum özelliklerine ve Staj Faaliyet Raporu’nun doldurulmasına dair bilgileri, Bölüm/Program Staj Sorumlusu Öğretim Elemanından alabilir. Staj programında staj tarih aralıkları, Staj Başvuru Formu son teslim tarihleri, Staj Faaliyet Raporu ve Değerlendirme Formu’nun son teslim tarihleri belirtilmiştir.

Staja başvuracak öğrenci ilk önce (Zorunlu/İsteğe bağlı) Staj Başvuru linkinden İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi’ni almak zorundadır. Öğrenci, online olarak İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitim Videoları’nı 16 saat izledikten sonra sınava girecek, başarılı olan (60 ve üzerinde not alan) öğrenci sertifikaya hak kazanacaktır. Bu şartı sağlayan öğrenci sertifikasını Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri’nden alacaktır. Sınavı geçemeyen öğrenci tekrar sınava girebilir ya da sınav hakkı isteğinde bulunabilir. Bölümünde İş Sağlığı ve Güvenliği dersini alarak başarılı olan öğrenciler bu koşuldan muaftır.

Öğrenci staj başvurusunu, staj yapacağı işyeri bilgilerini Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden seçerek yapacaktır. Bilgi sisteminde staj yapılacak firma bilgisi yoksa öğrenci “Firma Eklemek için alanları aç” butonundan manuel olarak firma bilgilerini girecek ve firmayı ekleyecektir. Sonrasında firma tekrar firma listesinden seçilecek ve staj tarihleri eklendikten sonra staj başvurusu tamamlanacaktır. Öğrenci, Bölüm/Program Staj Sorumlusu (online) onayını bekleyecek ve onay alındıktan sonra Staj Başvuru Formu’nun çıktısı (4. Başvuru RAPOR AL) Öğrenci Bilgi Sistemi’nden alınarak işyerine onaylattırılacaktır (Firma kaşesi ve firma yetkilisinin imzası). Başvuru formu, Bölüm/Program Staj Sorumlusuna onaylattırıldıktan sonra nüfus cüzdan fotokopisi, eksiksiz doldurulan SGK işe giriş bildirgesi, staj başvuru formu, (bölümünde bu ders olmayan öğrenciler için) İş Sağlığı ve Güvenliği sertifika fotokopisi, staj teslim tarihi geçirilmemek kaydıyla Yüksekokulumuz Muhasebe Birimi’ne teslim edilecektir.

Staj yapacak öğrencinin İş Kazası ve Meslek Hastalığı için Sosyal Güvenlik Kurumu’na sigortalı girişi, staja başlangıç gününden bir gün öncesinde yapılır ve pirimi Üniversitemiz tarafından ödenir. Stajyer öğrenciden işyeri tarafından istenildiği takdirde, Sigortalı İşe Giriş Belgesi Yüksekokulumuz Muhasebe Birimi’nden temin edilebilir. Öğrenci, staj bitiminde Staj Faaliyet Raporu ve Değerlendirme Formu’nu, staj programında belirtilen takvime uymak kaydıyla, PTT veya Kargo ile gönderebilir. Gönderimdeki gecikmelerden öğrenci sorumludur.

Staj Faaliyet Raporu (5. Staj Faaliyet Raporu ) ve Staj Değerlendirme Formu ( 6. Staj Değerlendirme Formu )  Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden alınabilir.