T.C. ISPARTA
UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
SENİRKENT
MESLEK YÜKSEKOKULU
2025-2026
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ZORUNLU STAJ UYGULAMA TAKVİMİ
|
Sıra |
Açıklama |
1.
Staj Dönemi (Güz
– 30 İş Günü) |
2.
Staj Dönemi (Bahar
– 30 İş Günü) |
3.
Staj Dönemi (Yaz
– 30 İş Günü) |
|||
|
Başlangıç |
Bitiş |
Başlangıç |
Bitiş |
Başlangıç |
Bitiş |
||
|
1 |
Staj
Başvuru Tarihleri |
31.10.2025 |
07.11.2025 |
02.01.2026 |
28.01.2026 |
01.06.2026 |
01.07.2026 |
|
2 |
Staj
Başvurularının Değerlendirilmesi |
31.10.2025 |
07.11.2025 |
02.01.2026 |
28.01.2026 |
01.06.2026 |
01.07.2026 |
|
3 |
Islak
İmzalı Staj Başvuru Formunun Okula Teslimi (Kargoda meydana gelebilecek
gecikmeler öğrencinin sorumluluğundadır) |
31.10.2025 |
07.11.2025 |
02.01.2026 |
28.01.2026 |
01.06.2026 |
01.07.2026 |
|
4 |
SGK
Girişlerinin Yapılması |
07.11.2025 |
07.11.2025 |
29.01.2026 |
30.01.2026 |
02.07.2026 |
03.07.2026 |
|
5 |
Staj
Uygulama Dönemi |
10.11.2025 |
19.12.2025 |
02.02.2026 |
13.03.2026 |
06.07.2026 |
17.08.2026 |
|
6 |
Staj
Sonu Evraklarının Teslimi |
22.12.2025 |
24.12.2025 |
16.03.2026 |
27.03.2026 |
18.08.2026 |
21.08.2026 |
|
7 |
Staj
Sonu Evraklarının Değerlendirilmesi |
24.12.2025 |
25.12.2025 |
30.03.2026 |
07.04.2026 |
24.08.2026 |
28.08.2026 |
|
8 |
Staj
Sonuçlarının İlan Edilmesi |
26.12.2025 |
26.12.2025 |
08.04.2026 |
08.04.2026 |
31.08.2026 |
31.08.2026 |
|
9 |
Staj
Evraklarında Düzeltme İstenen Öğrencilerin Yeni Evraklarını Teslim Etmesi |
26.12.2025 |
29.12.2025 |
09.04.2026 |
15.04.2026 |
01.09.2026 |
04.09.2026 |
|
10 |
Staj
Evraklarında Düzeltme İstenen Öğrencilerin Düzeltilmiş Yeni Staj Evraklarının
Değerlendirilmesi |
30.12.2025 |
30.12.2025 |
16.04.2026 |
21.04.2026 |
07.09.2026 |
09.09.2026 |
|
11 |
Kesin
Staj Sonuçlarının İlan Edilmesi |
31.12.2025 |
31.12.2025 |
22.04.2026 |
22.04.2026 |
10.09.2026 |
10.09.2026 |
|
* |
Öğrencinin
Staj Yapacağı İşyerinden belge talep edilmesi durumunda okul tarafından
öğrenciye ulaştırılacak belgeler için istekte bulunulması |
31.10.2025 |
07.11.2025 |
02.01.2026 |
30.01.2026 |
01.06.2026 |
03.07.2026 |
|
ZORUNLU
STAJ TAKVİMİ |
|||||
|
1.
Staj Dönemi (Güz
– 30 İş Günü) |
2.
Staj Dönemi (Bahar
– 30 İş Günü) |
3.
Staj Dönemi (Yaz
– 30 İş Günü) |
|||
|
Cumartesi
Çalışmıyor |
Cumartesi
Çalışıyor |
Cumartesi
Çalışmıyor |
Cumartesi
Çalışıyor |
Cumartesi
Çalışmıyor |
Cumartesi
Çalışıyor |
|
Staj
Başlangıç Tarihi |
Staj
Bitiş Tarihi |
Staj
Başlangıç Tarihi |
Staj
Bitiş Tarihi |
Staj
Başlangıç Tarihi |
Staj
Bitiş Tarihi |
|
10.11.2025-19.12.2025 |
10.11.2025-13.12.2026 |
02.02.2026-13.03.2026 |
02.02.2026-07.03.2026 |
06.07.2026-17.08.2026 |
06.07.2026-10.08.2026 |
STAJ AKIŞ İŞLEMLERİ
Öğrencinin stajını staj
programında belirtilen tarih aralıklarında yapması gerekmektedir. Öğrenci, staj
yapabileceği firma/kurum özelliklerine ve Staj Faaliyet Raporu’nun
doldurulmasına dair bilgileri, Bölüm/Program Staj Sorumlusu Öğretim Elemanından
alabilir. Staj programında staj tarih aralıkları, Staj Başvuru Formu son teslim
tarihleri, Staj Faaliyet Raporu ve Değerlendirme Formu’nun son teslim tarihleri
belirtilmiştir.
Staja başvuracak öğrenci ilk önce
(Zorunlu/İsteğe bağlı) Staj Başvuru linkinden İş Sağlığı ve Güvenliği
Eğitimi’ni almak zorundadır. Öğrenci, online olarak İş Sağlığı ve Güvenliği
Eğitim Videoları’nı 16 saat izledikten sonra sınava girecek, başarılı olan (60
ve üzerinde not alan) öğrenci sertifikaya hak kazanacaktır. Bu şartı sağlayan
öğrenci sertifikasını Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri’nden alacaktır. Sınavı
geçemeyen öğrenci tekrar sınava girebilir ya da sınav hakkı isteğinde
bulunabilir. Bölümünde İş Sağlığı ve Güvenliği dersini alarak başarılı olan
öğrenciler bu koşuldan muaftır.
Öğrenci staj başvurusunu, staj
yapacağı işyeri bilgilerini Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden seçerek yapacaktır.
Bilgi sisteminde staj yapılacak firma bilgisi yoksa öğrenci “Firma Eklemek için
alanları aç” butonundan manuel olarak firma bilgilerini girecek ve firmayı
ekleyecektir. Sonrasında firma tekrar firma listesinden seçilecek ve staj
tarihleri eklendikten sonra staj başvurusu tamamlanacaktır. Öğrenci,
Bölüm/Program Staj Sorumlusu (online) onayını bekleyecek ve onay alındıktan
sonra Staj Başvuru Formu’nun çıktısı (4. Başvuru RAPOR AL) Öğrenci Bilgi
Sistemi’nden alınarak işyerine onaylattırılacaktır (Firma kaşesi ve firma
yetkilisinin imzası). Başvuru formu, Bölüm/Program Staj Sorumlusuna
onaylattırıldıktan sonra nüfus cüzdan fotokopisi, eksiksiz doldurulan SGK işe
giriş bildirgesi, staj başvuru formu, (bölümünde bu ders olmayan öğrenciler
için) İş Sağlığı ve Güvenliği sertifika fotokopisi, staj teslim tarihi
geçirilmemek kaydıyla Yüksekokulumuz Muhasebe Birimi’ne teslim edilecektir.
Staj yapacak öğrencinin İş Kazası
ve Meslek Hastalığı için Sosyal Güvenlik Kurumu’na sigortalı girişi, staja
başlangıç gününden bir gün öncesinde yapılır ve pirimi Üniversitemiz tarafından
ödenir. Stajyer öğrenciden işyeri tarafından istenildiği takdirde, Sigortalı
İşe Giriş Belgesi Yüksekokulumuz Muhasebe Birimi’nden temin edilebilir.
Öğrenci, staj bitiminde Staj Faaliyet Raporu ve Değerlendirme Formu’nu, staj
programında belirtilen takvime uymak kaydıyla, PTT veya Kargo ile gönderebilir.
Gönderimdeki gecikmelerden öğrenci sorumludur.
Staj Faaliyet Raporu (5. Staj Faaliyet Raporu ) ve Staj Değerlendirme Formu
( 6. Staj Değerlendirme Formu ) Öğrenci Bilgi Sistemi
üzerinden alınabilir.